perjantai 7. kesäkuuta 2013

Tatuointipäivitys!

Ennen - jälkeen

Kissa tietty kuvassa. :D

Mä olen nyt niin onnellinen. Ihan huikean tyytyväinen. Nyt on hyvä. Ensimmäisessä kuvassa siis teksti 'No retreat, baby, no surrender' peitettiin majakan kuvalla. Teksti tehtiin uudelleen toiseen käteen. Suurempana, paremmalla fontilla ja laadulla. Vihdoin se on täydellinen. Muutaman vuoden katselin tuota toista versiota.

Miksi majakka? Koska se symboloi niin monia hirveän tärkeitä asioita ja toimii niin monella tasolla. Itselleni siis henkilökohtaisesti erittäin tärkeä. Tuon kuvan kun keksin silloin kun peittokuvaa mietin, niin itkuhan siinä tuli, kun merkityksiä luki. Ja sain itkua nieleskellä, kun sitä tehtiin. En suinkaan kivusta, vaan kun mielessäni mietin, miten tärkeästä asiasta on kyse. Se on siinä oppaana nyt mulle, pitää turvassa, auttaa löytämään kotiin, valaisee matkalla, ohjaa oikealle polulle. Toimii myös henkisellä tasolla samanlaisena symbolina. Lisäksi se kertoo meidän matkasta jo muutenkin, sekä merestä, mikä on ollut tärkeänä elementtinä kaikkiin kolmeen asuinmaahan liittyen. Taivaalla lentää kolme pientä lintua, jotka ne kuvastavat meitä kolmea ja meidän matkaa. Tämä oli hauska lisä, sillä kolmea lintua en pyytänyt. Annoin luvan laittaa lintuja taivaalle. Niinhän niitä tuli tietysti kolme.

Päälle kolme tuntia näiden tekemiseen meni. Kipu oli siedettävää koko ajan. Olen jotenkin niin hyvä kivun kanssa muutenkin, ainakin tällä tasolla, että jos se on sellaista jatkuvaa, pystyn ihan totaalisesti vain sulkemaan sen ulkopuolelle. Ei mun tarvitse kuin ajautua mietteisiini niin en tajua mistään mitään. :D Ja jos en katso päin, niin sitähän ei tapahdu ollenkaan. ;)

Nyt on sitten ongelmana se, että kun näitä pitää tietysti putsata vähän väliä ja pitää kosteana, että miten ihmeessä tuo toimii tien päällä? Huomenna pitäisi olla koko päivä reissussa. Mulla on kyllä perinteiset elmukelmut, bepanthenit ja ostin hellävaraisia baby wipes -puhdistusliinoja, jotta pystyn pitämään puhtaana (näillä ei tietystikään hangata vaan taputetaan, en muutakaan keksinyt), mutta miten ihmeessä saan huuhdeltua nuo siellä vähän väliä? :/ En oikein keksi muuta, kuin että pitää vaan käydä ostamassa kaupasta auton täydeltä vettä ja sillä kaataa jossain tien poskessa. Hygieniahan on ihan ykkösjuttu, joten ei siitä helppoa tule. Voisin jäädä kotiin, mutta tätä on niin odotettu ja pitkä matka on miehen yksin ajella (noin viisi tuntia suuntaansa + sitten se kaikki muu aika siellä). Joten, vinkkejä otetaan vastaan! Ja mielellään HETI. :D Onko kukaan ollut koskaan vastaavassa tilanteessa? Ei varmaan, mä veikkaan. :')

31 kommenttia:

  1. Oi Heidi ihan täydelliset tatskat! Ja merkitys ennen kaikkea :) näyttää tosi hyvältä.

    Harmi, en osaa kyl neuvoa tuon hygieniaongelman kanssa yhtään enempää mitä itse tuossa sanot. Mutta oma tatskakuume tässä kasvoi taas asteen lisää!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö vaan ookki! :)) Mä olen kyllä nyt niin onnellinen ja ihan pölvästinä pällistelen käsiäni koko ajan. :')

      Huonoon saumaan tosiaan sattui nämä kaksi juttua nyt perätysten, hirveät paineet nyt päällä! :D Ja mulla kanssa kasvoi tatskakuume taas. :'D Hahaa! Kyllä se sen verran hauskaa oli, että oisi sitä voinut jatkaa vaikka koko päivän. :')

      Poista
  2. samaa mä mietin että ei muuta kuin pullovettä loiskotella :/ toki jos haluaa olla ehdottoman tarkka hygieniasta, niin keität sen veden ensin kotona, annat jäähtyä ja pullotat. sitten toinen niin onko sulla saatavilla Helosania tai vastaavaa rasvaa? ei ole ihan niin paksua kuin bepanthen ja siinä on myös desinfioivia ainesosia, ainakin mulle suositeltiin ensisijaisesti tatskan hoitoon. käytin myös bepanthenia ja siitäkin sanottiin että se on ihan hyvä, mutta ostin pian helosania ja totesin sen paremmaksi koska ei ollut tosiaan niin äklöpaksua ja tahmeaa vaikka paksua olikin sekä levittyi paljon paremmin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onkohan tuo kloorivesi sen parempaa loppupeleissä, mitä hanasta tulee, kun pullovesikään. :/ Helosania ei ole, Bepanthenia käskivät käyttää. Itseasiassa muista rasvoista ei edes ohejeissa puhuta, vaan nimenomaan lapussa käsketään käyttää tätä. Paksuahan tää on ja levittäminen aralle iholle.. noh, arkaa. :D Öärgh. Ei oo heleppoo. Kyllä nyt kauneuden vuoksi kärsitään monella tapaa. :D

      Poista
    2. No se just, et se vesi pitäs keittää ensin et kaik pöpöt katois :)

      Poista
  3. Upea majakka! Mä olen jo pari vuotta pyöritellyt majakka-tatskaideaa, mutta ensin niitä piti vähän tietenkin käydä kattomassa rapakon takana. Joskus se vielä tulee!

    Riittäiskö viiden tunnin matkalle yksi huuhtelu vaikka huoltsikan vessassa, että olisi tarpeeksi vettä? Ite istuin joskus viis kuus tuntia yo-kirjotuksissa tatskan ottamisen jälkeisenä päivänä ja heti salista ulos tultuani menin huuhteleen ja rasvaan kuvaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kanssa niin tykkään, hienon tää kaveri siitä teki! Sullahan on toi meri teemana aika vahvasti, joten pakkohan sinne on majakka sekaan mahtua! ;)

      Kyllä mäkin meinasin, että se yksi voisi riittää. Ja paikan päällä jossain yksi kerta. Ja takaisintulomatkalla taas jossain veskissä yksi kerta. Ja heti kotona hirveet sessiot :D Onhan se tietty öisinkin pidemmän aikaa elmussa. Paitsi ensi yönä. Sillä täällähän ei varmaan nukuta. :D Hah. No öisin kato rasvataan useesti niin päivisin voi pitää pidemmin elmussa.. Näinhän se menee!

      Poista
  4. No eihän viiden tunnin aikana tarttee mitään huuhdella. O.o Rasvailet ku ihoo alkaa kiristää tai se tuntuu kuivalta/ rasvat kadonneelta. Kandee ehkä laittaa ohut (=hengittävä) pitkähihanen paita, ni ei likaannu, eikä hankaudu tai kolhiudu vahingossa mihinkään. :)Ja rasvaamisella pitää huolen, ettei tartu kudosnesteet paitaan kiinni. :D Ja niinkin jos käy, niin veden alla vaan sit pehmittelee ja irrottelee paidan ihosta.

    Ei noi loppupeleissä oo niin herkkiä noi tatuoinnit. :)

    Mulla on vasemman käsivarren yläosa täynnä kuvaa - siihen on muistaakseni hakattu neljänä eri kertana ne. Kyllähän noi hinkkautuu jonkun verran nukkuessakin jne. Käytin välillä just nukkuessa pitkähihasta paitaa, ettei väri hiankaannu irti.

    Yhden vasta otetun kuvan kanssa mulle tuli olosuhteiden pakosta hyvin pitkä aika (siis tyyliin 12 tuntia, että ihoo kiristeli oikein) rasvaamatta ja pesemättä, mutta kuvassa ei oo mitään vikaa! :)

    Parin tatuoijan kanssa seurustelleena ja omien tatskakokemusten jälkeen oon iteki hoksannu, et joo, monesti sitä on ihan ylihoitamassa sitä uutta precious onea. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. PARHAUTTA. Mä kanssa lueskelin tuossa noita ohjeita muutenkin.. Käsketään kaksi ensimmäistä päivää pitämään elmukelmua, mutta vaihtamaan se kahden tunnin välein. Se, että pitäisi välissä putsata, siitä ei oo edes mitään puhetta. Mut joo, tuo reissu on tosiaan kaksi kertaa viisi tuntia plus puolimaratonkisa siinä välissä. Eli reissussa ollaan semmonen neljätoista tuntia. Kyllä mä sitä jonkin verran saan huuhdella tuon aikana. Tähtään semmoseen kolmeen. Ehkä mä pärjään sillä! ;) Kuuma päivä tietty luvassa. Meikä on siellä elmukelmut käsissä ja pitkähihanen päällä. :D Buhah.

      Poista
    2. Toikin tuntuu riippuvan niin tatuoijasta toi kelmun käyttö. Jotkut ei laita ees uuteen tatskaan kelmua (kerran yks laitto vaan talouspaperia!). Ite ku en koskaan ees laastareita käytä, koska koen että haavat paranee parhaiten ku ne saa ilmaa, niin en jotenki näe sitä kelmun pointtiakaan sitä paria tuntia kauempaa heti tatuoinnin jälkeen. Toki jos on vaara likaantua tai muuta ni sit. Ja kestäähän se toki kostetettuna sit kauemmin, tai siis ei kuiva eikä likaannukaan niin helposti.

      Ja hitto, ainahan sitä kannattaa kuunnella sen oman tatuoijan ohjeita. :)

      Poista
    3. Juu, tuolla tuntuu olevan elmut tapana. 3-4 ekaa yötä nukutaan kelmulla ja 2-3 ekaa päivää kodin ulkopuolella kelmulla. Kotona ollessa saa olla ilman. :) Kyllä mä tonne reissulle mielelläni laitan elmua ympärille, kun menisi jo vaatteetkin tosta bepanthenista pilalle. Hirveetä rasvaa. :D

      Poista
    4. Mäki ihmettelin tota kelmuu, että ei mulla ainakaa oo semmosia ollu tai ohjeistettu. Uuden päällä piti pitää pari tuntia mutta sitten kehotettiin pitämään väljiä vaatteita ts että kuva saa ilmaa..

      Poista
    5. Jos täällä on (kodin ulkopuolella) pahemmat ja helpommin tarttuvat pöpöt? :D En tiiä. Annettuja ohjeita pitää tietty seurata, että jos tuleekin jotain eikä paranekaan niin kuin piti, niin on ainakin tehnyt niin kuin käskettiin.

      Poista
  5. Ja ainiin, hienot kuvat ja tatskakuume tarttuu hittovie! Toi teksti on kyl todellakin parempi isompana! Ja hienon näkönen fontti. (Mieki haluuuunnh!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja kiitosta! :) Teksti on kyllä nyt ihan miljoonasti parempi. Aikaisempi oli pieni, huonolaatuinen ja heikkotekoinen. Vaikka osaavalla tekijällä kävinkin. Se oli semmonen juosten kusastu. :D

      Poista
    2. Heh, joo, helposti sitä ottaa liian pienen tatuoinnin! :D Onneks tatuoija puhu mut ympäri ekojen kuvien kohalla - oisin ite ottanu sellaset pienet kärpäsenpaskat lonkkaluihin, mutta sit totesin iteki, että hitto, kunnon kokoset vaan! :D

      Ei hemmetti, et kaipaan suorastaan sitä neulan tunnetta iholla. :D

      Poista
    3. Mä olin ihan hämmentynyt silloin tuon pienuudesta, että tämmönenkö se olikin. Olin jotenkin kuvitellut sen suuremmaksi. :D Ei sitten ollut! No nyt on.

      Ja mä niin ymmärrän, että neulaa on ikävä. :D

      Poista
  6. Ei täälläpäin kukaan käske kelmua pitämään kuin 2-3h kuvan tekemisen jälkeen. 2-3 kertaa päivässä kuvan pesu ja rasvaus - siinä se. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kyllä niin paikkakohtaisia juttuja! Mä tossa yllä jo kirjoittelinkin, että miten tuolla ohjeistetaan elmun käyttö. Saa käyttää ihan kunnolla. :D Kotona saa antaa ilmaa, pihalla möyriessä ja öisin sitten suojaan. :)

      Poista
  7. Hienot on kuvat!

    Noita hoito-ohjeita on varmaan yhtä monta kun on tekijääkin. Itse suojaan kelmulla vaan ekaksi yöksi ja jos on jokin erityishaasteellinen tilanne jossa ei voi varoa kunnolla.
    Rasvana käytän punasta bepanthenia ekan viikon, tokalla viikolla saatan laitella jotain kevyempää rasvaa.

    Mä en ehkä malta odottaa omaa tatuointi aikaani joka on VASTA syyskuussa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitosta!

      Jep, hoito-ohjeita kun koittaa netistäkin googletella, niin kyllä siellä on jokainen erilainen. Toisaalla käsketään tekemään jotain mitä toisaalla kielletään ehdottomasti. :) No, mä menen kiltisti juuri mulle annetuilla ohjeilla! ;)
      Täällä on muuten vain yhtä bepanthenia. Ja se on vaippaihottumaa torjumaan vauvoille, purkissakin vauvan kuva. :) Mutta sitä kuitenkin käskivät, samaa kamaa se tuntuu olevan kun se bepanthen mitä Suomessa käytin.

      Mä niin ymmärrän, että syyskuu tuntuu olevan VASTA silloin!

      Poista
  8. Mulla on aika isohkoja tatuointeja ja useampi, joten otan osaa kelmukeskusteluun :D Oon aina pitänyt sen pari-kolme ekaa tuntia kelmua, ja antanut pesun ja rasvailun jälkeen levähtää paljaana, ellei ole pakko lähteä johonkin ja pakko laittaa vaatetta päälle. Mielummin peitän kelmulla kuin annan vaatteiden painautua uuteen kuvaan, kun niistä nyt lähtee nukkaa ja varmasti kaiken maailman bakteerejakin. Tällä tavalla pari ensimmäistä päivää - kotosalla siis ilman kelmua, jos kuva on paikalla, jossa vaatteet ei sitä peitä. Ensimmäisen yön olen pitänyt kelmun alla. Tuoreen tatskanhan on tärkeää saada olla ilmavasti, mutta just noissa matkusteluhommissa oon kokenu järkevämmäksi kelmuttamisen. Saikohan tästä nyt mitään selvää :D

    Joka tapauksessa hienot kuvat! Tatskat on vaan niin mahtavia :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä olen kyllä samaa mieltä tässä, ehdottomasti kelmutan kun pitää pitkää hihaa pitää. Ja ehdottomasti kun on reissun päällä, tiedä mitä kavereita sieltä saa ihoonsa elämään. Yyyh. Mutta kotona oon ilman, paitsi sitten ensimmäiset yöt.

      Eli hyvin sain selvää sun sepustuksesta. :D Kiitän myös, tatskat on parhautta! ;)

      Poista
  9. Hienot kuvat ja taas kyllä tatskakuume kasvoi :D Sain nyt aikaiseksi kysäistä kaverilta et miten se on toiminut ku on ottanut tatuoinnin yhdessä paikassa, jonne oon suunnitellut meneväni :) Ite oon tosi tarkka et missä otan sen tatskan ku haluun et se kuva on täydellinen eikä sit mikään kökkö :D Mun mies inhoo tatuointeja et se ei oo kovin innoissaan mun haaveesta x)

    Ite oon sitä kipua miettinyt, mut mulla on kyllä lävistyksiä et luulis et kestäisin :D Varsinkin ku (edesmenneen)industrial lävistyksen kanssa elin 9 kuukautta sillain et se kipuili koko ajan, meni hermot ku siitä tuli verta vielä sen 9 kuukauden jälkeen ja otin poies.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä ymmärrän! Mulla on varmaan ikuinen tatskakuume, ja tuntuu, että se yltyy vaan joka kerta?! :D Joo kyllä kannattaa olla satavarma siitä tatuoinnista, katsoa tekijän portfoliot ja paikan maine muutenkin. Google vaan surisemaan, niin löydät varmasti!

      Mä kyllä katsoin kanssa tuota peittämääni tatskaa varten portfoliot ja menin todellakin osaavalle tekijälle - samalle, joka teki mun ekan selkään, ja siihen olen ihan 100% tyytyväinen. En sitten tiedä mikä meni sedällä pieleen tämän toisen kanssa, kun laatu ei ollut kohdillaan. Fontista en voi kitistä, kun itse sen valitsin. Mutta piilossa on nyt ja täydellisenä sama teksti toisessa kädessä. ;) Voi olla, että sellainen, joka on tottunut ja hemmetin hyvä tekemään hienoja kuvia, tekee tuommoiset minitekstit vähän puolihuolimattomasti.

      Kipu ei oikeasti ole ollenkaan paha. Paikasta riippuu tietysti paljon. Pari astetta kivuliaampaa kohtaa taitaa olla kylki ja sitten tuo olkavarren sisäpinta. Ohutta nahkaa! Mutta mää oon ehkä vähän outo näitten juttujen kanssa muutenkin, mun mielestä nää on vaan hauskoja. :D Kerran olin jossain sähköhermoratatutkimuksessa sairaalassa anturit päässä ja johtivat mulle sähköiskuja niin että varpaat heiluivat itekseen. Se oli ihan superhauskaa. :D Niin oli tääkin. Olin ihan innoissani, ettei se loppunut vielä ekaan vaan seuraavaa kehiin! Pitää selkeesti aina ottaa ainaski kaksi kerrallaan. :D

      Poista
  10. Hirmuisen hienot tatskat! Mä oon pitkään pyöritellyt mielessäni paria tatuointi-ideaa ja nyt kyllä iski sellainen malttaamattomuus, että on varmaan pakko saada toteutettua ne tänä vuonna! Ehkä näin alkukesästä en viitsi, mutta syksyllä sitten kun ei enää ole uimakelejä ja muutenkin malttaa ottaa rauhallisemmin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mä yleensä kanssa panttaan kesän yli, mutta nyt ei enää malttanut. Piti saada HETI. :D Kannattaa myös pitää mielessä, että parhaimmissa paikoissa on monesti jokusen kuukauden jonot, joten aika kannattaa varata syksylle jo nyt! ;) Hihih.

      Poista
  11. Vau, hienot kuvat! Ja tatskakuume iski täälläkin. Oon aina ajatellut että haluan vain pieniä kuvia, mutta nyt yhtäkkiä on alkanut himottamaan puolihiha :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitosta! :) Mä en edes koskaan aatellut haluavani kuvia ylipäätään (ainoastaan yhden tietyn, mikä tulee sitten joskus), mutta niin sitä vaan joutui asiaa oikein miettimään kun piilottaa tahtoi ja kyllä kolahtikin! Ihanan iso ja niin maan perkuleen hieno. Nythän mä oon sitten valmis mihin vaan ja saa olla minkä kokoista vaan. :D Eipä tällaselle loppua taida näkyä. Ihan totta on se, että eipä sitä juuri kukaan ota koskaan vaan yhtä. :) Tsempit kuumeen kanssa, tiedetään ainakin miten siitä pääsee hetkellisesti eroon! ;)

      Poista