torstai 15. marraskuuta 2012

Kymmenen lempparia

Sain marraskuun alussa Marilta haasteen listata kymmenen tämän hetkistä lempiasiaani. Kiitos, tämä oli mukava haaste! Innostuin jo silloin heti ja nyt vihdoin tulee toteutettua. Säännöt näyttää seuraavanlaisilta:

1. Listaa tämän hetken kymmenen lempiasiaasi.
2. Jaa haaste vähintään viidelle tykkäämällesi blogille ja ilmoita siitä heille.
3. Muista nauttia listaamistasi asioista mahdollisimman usein! :)

Tässä oma listani, satunnaisessa järjestyksessä:

1. Skotlanti
Tuskin tuli yllätyksenä. :D Tämä pitääkin sisällään sitten ihan kaiken mitä siihen liittyy, odotuksineen kaikkineen. Koko muutto ja miten asiat ovat sujuneet täällä päässä jo hienosti, holiday cottage, ajomatka, hotelliyö, asuntonäytöillä kiertely, kaikki uusi ja jännä. Listasinkin toisen blogin puolelle asiat mitä odotan eniten ja ne voi käydä lukemassa tästä.

Sain toki myös tuliaisia Skotlannista kun mies siellä kävi
- Lidlin muovikassi! :D

2. Mieheni ja meidän yhteiset jutut
Arki vaan on parhautta mieheni kanssa. <3 Hulluttelut, liikuntaharrastukset, puuhastelut, kaikenmaailman tapahtumat joita kierrellään ja paikat joita nähdään, tämä täysivaltainen elämä hänen kanssaan.. No on parasta! <3 En voi sanoin kuvailla sitä ymmärrystä mikä meidän välillä on. Sen ansiosta meillä on ihan parasta huumoria. Heitellään kyllä puolin ja toisin ilmoille sellaista juttua, että muita voisi hirvittää. :'D Monesti mietimme, että onkohan kellään toisella sellaista kuin meillä. Toivon, että on. En ole koskaan ollut kenestäkään niin ylpeä kuin miehestäni.

Se on lunta! :') Vaeltamassa oltiin.

<3 Tässä ollaan muuten F1 -kisoja kattelemassa. Tai justiinsa katteltu.

3. Aamut
Kaikki taitaakin jo tietää, että olen aamuihmisiä. On ihaninta herätä silloin kun aurinko ja muu maailma vielä nukkuu. Aloitella treeniä silloin kun suurin osa vasta heräilee. Nähdä se luonnon herääminen joka päivä. Kiireettömät aamut, kunnon aamupala, iso kuppi kahvia, sohvalla lökötellen, aamutv:tä katsellen, monta tuntia yövaatteissa. Minä niin rakastan.

4. Liikunta
Treenit sujuu hyvin, painoja saa lisätä, intoa piisaa ja itseään ei koskaan tarvitse pakottaa liikunnan pariin. Se on osa minua. Se auttaa mahdolliseen stressiin, se saa aivot tarpeen mukaan joko työstämään asioita tai unohtamaan hetkeksi kaiken. Se auttaa mahdolliseen väsymykseen, sillä se jos mikä piristää. Se auttaa mahdolliseen kiukkuun, sillä kiukulla saa ladattua suurempia painoja tai useimpia toistoja. Lopputuloksena on lähes poikkeuksetta hyvä mieli. Tarvitsen liikuntaa. Sekä mieleni että kehoni tarvitsee liikuntaa. Ei pakon vuoksi, vaan ihan puhtaasta halusta.

Olen myös opetellut tällaiset esteettiset poseeraukset viime aikoina. :'D En pakon vuoksi, vaan ihan puhtaasta halusta.. HAHAA

5. Ruoka
Ensinnäkin, ruoka on hyvää. Toiseksi, kokkaaminen on kivaa. Kolmanneksi, osaan tehdä ruokaa, josta tykätään valtavan kovin! Ruoka on suuri nautinto. Vaikka näen ravintoasian niin, että se on ensisijaisesti tarkoitettu keholle, se on nykyään ihan yhtä paljon myös mielelle, sillä makuja ei puutu ja ilman niitä kaikenmaailman herkkujakin syön herkkuja joka päivä. Hyvä ettei kuola lennä kun ajattelen aamupalaa. :D Tai iltapalaa.. Tai välipaloja.. Tai kasvispöperöitä.. Tai.. Tai..


Alkuviikolta.

Mulla on tällainenkin essu. Hieno on, eikö?
Kuva elokuulta.

6. Punainen tukka
Goldwellin Elumen -väri on ihan uskomaton. Se vaan pysyy!

7. Turvottelemattomuus
Viljatonta kokeilua takana jo kolme viikkoa. Keho ei ole koskaan tuntunut näin hyvältä. Ei kerää nestettä, ei turvottele, vatsa toimii paremmin = ei reagoi erinäisiin ruoka-aineisiin enää, joihin reagoi ennen poikkeuksetta. Enkä puhu pelkästään viljatuotteista, vaan hyvin laajalti monesta muustakin.

Tää oli tänään.

8. Syksy
Niin tykkään syksystä. Niin tykkään kyllä kaikista vuodenajoista. En manaa kesää, jos mun on liian kuuma. En manaa talvea, jos mun on liian kylmä. En manaa kevättä, jos.. manaako joku kevättä? :D Enkä manaa syksyä, jos sataa ja tuulee. Tykkään sateesta, tuulesta, usvasta. Herään henkiin. Tykkään raikkaudesta enemmän kuin paahtavista helteistä. Syksy sopii minulle. Ehkä minussa on paljon samaa kuin syksyssä, siksi se on kaverini. Myös kaikki suurimmat muutokset elämässäni on tapahtuneet syksyllä. Sama jatkuu tänäkin vuonna. Minulle syksy edustaa pitkälti muutosta.





9. Kirjoittaminen
Nautin. Hirvittävästi. Tämä on ollut sama jo pienestä pitäen. Päiväkirjoja, tarinoita, runoja, kouluaineita, henkilökohtaisten asioiden purkamista, läheisille kirjoittamista, kirjeitä, sivukaupalla tekstiä koneella, käsin, itselle, toisille, miehelle. Jos jostain ajatuksesta en meinaa saada kiinni, alan kirjoittaa siitä ja se aukeaa. Oivallan asioita, menen syvälle menneisyyteen asti, löydän yhteneväisyyksiä, analysoin, käsittelen, muistan asioita, joiden luulin unohtuneen. Kirjoittaminen voi olla maagista ja satavarmasti terapeuttista.


Myös kuntopyörää polkiessa voi bloggailla. :D Tänään kävi näin.
Tosin keskityin lukemiseen, en kirjoittamiseen.

10. Täydelliset Naiset
Joo! Telkkarista aikoinaan katselin satunnaisesti muutaman jakson, mutta tykkäsin. Sen verran, että boksit piti ostaa. Nyt niitä onkin katseltu alusta lähtien viime kuukaudet. Melkein joka päivä tulee katsottua vähintään yksi. Miehen onnistuin koukuttamaan tähän myös jo ajat sitten. Ennen katselin aina jakson crosstrainerin päällä, sitten kerran oikein sohvalta käsin ja pyysin miestä seuraksi. No, en katselen enää crosstrainerin päällä niitä. :D Ihan parasta laatuaikaa yhdessä tämäkin.. <3 (ja tätä seuraa heti kun koneelta irtoan! :')


Sitten! Haastan seuraavat blogsauttelijat:

MonnaAnnaJannaJaanabaTerksuEve ja Erica. Ja tietty kaikki muutkin, olkaa hyvät!

24 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta, tartun siihen vielä tämän viikon aikana :)

    ps. Jos joku vielä väittää, että sie et eläis täysillä, niin kattokoon peiliin!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä! Jään oottelemaan! :)

      Mutta kun enhän mä syö herkkuja ja viihdy tuntemattomien kanssa?! Hih. Kiitti! ;) Kyllä mä ainakin itse koen eläväni täysillä, enkä ihan ymmärrä, miten joku täysin ulkopuolinen voisi todeta mun puolesta, etten eläisi.

      Poista
  2. Kiitos, on kyllä mukava haaste.
    Määkin oon ehdottomasti aamuihminen, tykkään herätä vaikka kuinka aikaisin varsinkin silloin kun on vapaata. Mutta treenien suhteen oon muuttunut iltaihmiseksi pikku hiljaa.

    Toi että oman miehen kanssa viihtyy ja tekee paljon asioita ja voi puhua miten paljon vaan mistä vaan on ihan parasta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kanssa tykkäsin tästä. Oli kivan erilainen tämmönen.

      Aamuissa on hirveästi parhautta. Semmonen kiireetön piiiiitkä aamu on parasta ikinä. Iltatreeneissäkin on puolensa, kuten kymmenen minuutin hoover :D Mutta taitaa noiden hartioiden vuoksi mulle olla parempia noi aamutreenit, kun ei vielä oo ihan väsyneet. Saas sitten nähdä, jos tää elämänrytmi tästä oleellisesti muuttuu ja aamuista tuleekin vaikka työpainotteisia, sitten pitääkin siirtyä iltatreeneihin vallan.

      Älä muuta sano. Se, että mies on sen kaiken muun lisäksi se paras ystävä, siinä on elämään parhautta niin maan perkuleesti. <3

      Poista
  3. Voii kiitos haastamisesta :D Palaan asiaan viimeistään viikonloppuna!


    Tämä oli kyllä hyvää luettavaa!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mä ootan täällä ja vahtaan kun haukka :D

      Ja kiva että tykkäsit! :)

      Poista
  4. uujee, kiitos <3 yritän vastailla mahdollisimman pian kans tähän :)

    VastaaPoista
  5. Muutatte Skotlantiin? :) Olen totisesti ollut blogipimennossa jo hetken aikaa!

    Mekin mietittiin muuten aikoinaan Skotlantia :) Ei paha vaihtoehto...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, joo, kahden viikon päästä. :D Ei paha vaihtoehto ollenkaan! <3

      Poista
  6. Kiitti haasteesta! <3 Musta on aina kiva lukea näitä mut oon niin huono itse vastaamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä! <3 Ja minä kun aattelin, että tää ois ollut semmonen mistä oisit tykännyt niin että oisit tämän tahtonut ihan into piukalla tehdä :D

      Poista
  7. Kiitos haasteesta! :) <3
    Ja ihania juttuja sulla tässä! Ihanaa kun joku muukin tykkää syksystä! <3 Oot huippu! :)

    VastaaPoista
  8. Keväällä manataan siitepölyä, jolle monet ovat allergisia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai perkule, näin tehdäänkin :D Hmm. En voi sitten sanoa, etten manaisi kevättä jos oisin allerginen, kun en oo. Mutta ei kai sekään kevään vika ole.. Jotenkin asioiden manaaminen, mille ei mitään voi (kuten vuodenajat..) on jotenkin itselleni niin absurdia.! :')

      Poista
  9. Ei jestas mikä essu, meinasin pudota tuolilta kun ajattelin ensiksi: "Mitää, kuka lisäis ittestään kuvan paita auki?" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D :D Se on hieeeeno :D Tommosen mä sain vanhemmilta kun kävivät kylässä. :D

      Poista
  10. Kiva postaus :) Luin parin päivän aikana melkein kaikki kirjoituksesi :) Erityisesti tykkäsin siitä, jossa kerroit että et ymmärrä miksi sinusta tykätään :D Tai itsellänikin on tullut sellainen jännä ristiriitainen tuntu, että osittain ärsyttää mutta osittain haluan lukea vaan lisää... Mutta ärsytyksistä on turha jauhaa, koska se ei muuttaisi sinua miksikään. Toisaalta ehkä parasta, että sinusta saa ärsyyntyä ja siitä voi kommenteissa puhua, eikä olla pelkästään tykkäävinään aina ja kaikesta.

    Ehkä suurin este oikean elämän tutustumiselle olisi se, että minulla on paljon tekemistä oman jämäkkyyteni kanssa (olen yes-nainen ja tuuliviiri), jolloin jämäkät ihmiset myös saavat aikaan mielistelyreaktion. Ja jos puolestaan alkaisin esittämään ehdottomia mielipiteitä, sekään ei olisi aitoa minua ja senkin varmasti huomaisit heti. En siis onnistuisi olemaan mieliksi ja se olisi kamalaa :D

    Tunnistan kuitenkin samoja piirteitä: minäkin olen pohjimmiltani erakko. Olen vasta viimeisen vuoden sisällä alkanyt hyväksyä sen ja pitää yksinolosta. Aiemmin yritin väkisin olla sosiaalinen ja kun se ei onnistunut, tunsin itseni huonoksi ihmiseksi. Mutta tämä onkin aivan ok :)

    Komea mies muuten ;))) No, mullakin on :D Mainitsit tuosta päivärytmistä, niin saanko kysyä millainen se muilta osin on? Olen itse osa-aikainen housewife Englannissa, ja olen tehnyt liikunnasta mahdollisimman pitkän "ohjelmanumeron" salille kävelyineen ja suihkuineen, että se täyttäisi osan vapaasta päivästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää oli kiva kommentti. :) On aina kiehtovaa tietää, millaisia mielipiteitä herätän, kun en vaan ihan kaikkea aina ymmärrä. :D On myös mahtavaa aina kuulla, että joku jaksaa koluta kutakuinkin koko blogin läpi! Pointsit siis sinulle! :')

      En mä oikeassa elämässä ole ihan näin jämäkkä. :D Osaan olla hirvittävän päättämätön ja tuuliviiri myös, mutta nämä tietyt asiat tietysti aina on ja pysyy ja niissä olen vain ehdoton. Ja jämäkkä. :D Mutta ne on vain ne tietyt asiat. Moni varmaan mieltääkin niiden vuoksi mun koko persoonani ehkä hyökkäävämmäksi kuin se onkaan. Tai mieltää suvaitsemattomaksi. Loppupeleissä suvaitsen vaikka mitä. Tai olen ainakin suvaitsematta ihan hiljaa sitten vaan. :D Ihminenhän voi olla aivan loistava persoona, ihan vaikka eroaisi tärkeissä asioissa mielipiteiltään rajustikin. Yksi esimerkki on lapsuudenystäväni Suomessa. Se ainoa ystävä, josta tykkään niin perkuleesti! <3 Ja ei kyllä taideta juuri niissä suurissa asioissa nähdä samalla tavalla. Ehkä juuri siksi viihdyn hänen kanssaan niin loistavasti.

      Erakko -luonne oli minullekin aikoinaan vaikea hyväksyä. Kun sen sitten sanoi ääneen, sitä ymmärsi, että kyllähän sellainen saa olla. Ei siinä ole mitään pahaa. Ja yhtäkkiä ei enää tuntenutkaan pakkoa ja sen myötä paniikkia kaikenmaailman sosiaalisista kerääntymisistä ja kissanristiäisistä. Ei ole aina pakko mennäkään! Ja sehän on ok! :)

      Hihih, mä olen samaa mieltä että komia on mies! ;) Enkä oo tietenkään puolueellinen! :D Mä olen täällä ihan kokopäiväinen hausfrau, joten päivissä ei ihan selkeää rutiinia ole, mikä lohkaisisi noin ison yksittäisen osan kuin treenaaminen. Sellaista perustapahtumaa sitten vain, että ruokaa pitää tehdä ja siivoskelen kun tarvitsee ja kirjoittelen tietysti paljon. :) Miehen kanssa loppuaika, enemmänkin nykyään kun ollaan tällä hetkellä molemmat kotosalla. Vielä hetken saa nauttia siitä. <3

      Poista
    2. Mietin, että pitäisikö tätä kommenttia kirjottaa vai ei, mutta oli tämä sitten jonkun tai kaikkien mielestä ns. pisteiden havittelua tai ei, niin kerronpa vain, että minä luin koko blogisi yhden päivän aikana läpi ja tästä on aikaa ööh... Pari kuukautta? Osaltaan johtuu ihan luonteestani, mutta myös siitä, että osaat vain kirjoittaa niin hyvin ja viihdyttävästi. Miksi päätin kirjoittaa kommentin? Koska haluan mielelläni tukea/saada hyvää mieltä sellaisille henkilöille, jotka omalla tekemisellään tukevat/saavat hyvää mieltä minulle, tahattomasti tai tahallaan.

      Poista
    3. Woah! Oot mun sankari! :D On varmasti mennyt hetki koluta koko blogi läpi! Minä kiitän suuresti, on erittäin mukavaa että kerroit tämän. :) Ja kiitos kirjoitustaitokehuista myös! :)

      Ilahduin. Kivaa, että tämä toimii molempiin suuntiin. :)

      Poista
  11. Jee! Niin paljon niin huippuja juttuja: kirjoittaminen, ruoka, syksy, aamut TURVOTTELEMATTOMUUS. Sitä osaa arvostaa varsinkin tämmöisinä aamuina, kun turvottaa. Ai piru.

    Yhdyn ylistyskuoroon: sun miehessä on kyllä just sitä karskiutta ja rosoa mitä pitääkin. Siloposket = nou nou!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä nyt turvottaa täälläkin noista muista syistä.. :/ Huoh.. Ehkä sitten taas joskus saa tämän taas kohdilleen kun loppuu rautatabukuuri!

      Mua niiiiiin pakahduttaa, että toisetkin näkee sitä samaa kuin minä! <3 Nimenomaan fanitan tuota sänkeä niin maan perkuleesti ja sitä ei saa koskaan ajaa pois!

      Poista