keskiviikko 16. lokakuuta 2013

50+ faktaa ja kuvia menneisyydestä

Heipä hei! Koska treenirintamalta ei ole mitään uutta (hyvin pyyhkii siis siellä), päätin tehdä hieman toisenlaisen postauksen tässä kohtaa. Tai, öh, todella toisenlaisen postauksen. :D Olen muutamassa blogissa törmännyt "50 faktaa" -postaukseen ja miettinyt jo jonkin aikaa, että oisko mulla niin paljon asioita jaettavana. Aloin niitä eilen kirjata ylös ja oho, nyt on jo 80 kasassa.. :D Kaikki tiskiin vaan, lukekoon ken jaksaa! Kuvia kaikki varmaan ainakin jaksaa kattella? Koska iso osa faktoista on menneisyydestä, päätin kuvittaa postauksen myös menneisyyden kuvilla. Ottamalla siis kuvan valokuvasta. :D Oishan se skannerikin, mutta kuka sitä nyt jaksaa.. Jotkin faktoista saattaa olla jostain yhteydestä tuttuja. Koitin kuitenkin keksiä mahdollisimman paljon uusia. Ei muuta kun!

1. Mulla on ampiaisfobia. Olen myös allerginen pistoksille.

2. Fanitin aikoinani Westlifea ihan täysillä ja edelleen pojat herättää semmosia lämpimiä tunteita, kun niitä biisejä kuulen. Nostalgista!

3. Teini-iässä olin todella innostunut autoista (muistakin siis, kuin Formula 1:stä). Luin autolehtiä ja tunnistin merkkejä ja olin aiheesta ihan täpinöissäni.

4. Blurred lines on hemmetin hyvä biisi, oli se sitten kuinka naisia halventava biisi tahansa.

5. Mulle naurettiin, kun pienenä luulin, että rippikoulu oli trippikoulu.

Jouluaatto.

6. Aloin leikata omaa tukkaa joskus yläasteella. Tein sitä niin monta vuotta, että kävin kampaajalla seuraavan kerran ehkä kuuden vuoden kuluttua, kun hain pidennyksen. Sitä pidinkin viitisen vuotta ja sen vuoksi kävin kampaajalla joka toinen kuukausi. Kunnes muutettiin Saksaan ja opin tekemään kaiken itse. Kunnes otin pois ja opin taas leikkaamaan oman tukkani. Ehkä joskus menen vielä kampaajalle. En tiiä. Säästetty on ainakin tuhansia euroja, mikä on tietty kiva. :)

7. Paras ystäväni (jos miestäni ei lasketa) on sama, joka oli paras ystäväni ekalla luokalla.

Ekaluokkalainen.

8. En ole ihan varma olenko kissaihminen.

9. Pienenä olin aina ulkona. Menin pitkin metsiä ja mäkiä ja kallioita ja soita. Pyörällä tai jalan. Jos olin tuhma, sain rangaistukseksi kotiarestin. Ja se oli ihan todellinen rangaistus, koska tahdoin aina olla vaan ulkona.

10. Perustin pienenä myös Heidi-Kerhon. Kutsuin sinne luokkakavereita ja meillä oli kansiot. En muista kuinka monta kertaa kerho kokoontui tai mitä siellä tehtiin.

11. Tahtoisin olla töissä, en tykkää yhtään olla kotona. Valitettavasti tämä on tilanne tällä hetkellä, eikä se ole mun haluistani, kyvyistäni tai työmarkkinoista kiinni. Oisin ollut jo monta kuukautta töissä, jos muita esteitä ei olisi.

12. Pienenä ulkoilutin lähes koko tienoon koiria. Ei ollut siihen lupaa ja siksi tein sitä vanhemmilta salaa. 

Roope-koira. Yksi pitkäaikaisimmista ulkoilutettavista, jonka myös vahingossa koulutin ihmeellisillä
sanavalinnoilla. Sori.. Toisessa kuvassa lähinnä vetää sanattomaksi tuo tyyli. Siis VAU. Apua.

13. Olen aina tykännyt laulaa. Tenavatähti -LP:t oli kova sana lapsena, kun istuin kaiuttimen edessä lattialla ja lauloin niin, ettei alkuperäistä esittäjää kuulunut. Nykyäänkin tykkään ihan opetella lauluja, jos niissä on jotain haastetta (mielenkiintoinen melodia, sanojen painotus tai poikkeava tavujen venytys jne.). Opin myös suurimman osan lauluista todella nopeasti, toisen kertosäkeen saatan laulaa jo mukana, kun kuulin sen ensimmäisen.

14. Olen käynyt vain kolmen artistin/bändin keikalla; Bruce Springsteen (x7), Hurts (x2) ja Alanis Morissette (x1). Muut ei ole kiinnostaneet.

15. Festareilla en ole koskaan käynyt ja mua ei kyllä niille tule koskaan saamaankaan.

16. En käytä mitään kookosjuttuja, enkä vaan usko kookosöljyn terveysväitteisiin.

17. Olen ollut töissä mm. keittiöapulaisena, taidenäyttelyn valvojana, myyntineuvottelijana (eli lehtimyyjänä ;)), Nokialla eri hommissa päälle kuuden vuoden ajan ja henkilökohtaisena avustajana neliraajahalvaantuneelle vanhemmalle miehelle.

18. Tahdon lisää tatuointeja ja seuraavat kaksi on jo mietitty valmiiksi, molemmat tulevat jalkaan.

19. En pelkää ötököitä, en edes hämähäkkejä. Paitsi niitä ampiaisia tietty.

20. Veteen piirretty viiva on paras elokuva ikinä.

21. Parhaat kirjat löytyy Torey Haydeniltä. 

22. Fiksuus on KUUMAA. Mainitsinko jo, että mieheni on Mensan jäsen?

Esikoululainen. Oli vollottanut ennen lelukuvaa, kun lelu jäi toiseen rakennukseen. Onneksi se saatiin sieltä. :)

23. Olin pienempänä suht lahjakas piirtäjä. Mutta sitten lopetin. En ole piirtänyt enää vuosikausiin, enkä usko, että enää edes osaisin.

24. Yksi hirvittävimmistä sosiaalisista tilanteista on se, kun pitää tehdä vaikutus. Vähän riippuu, että keneen, mutta noin yleisesti.

25. En ymmärrä mitä ihmeellistä on Ryan Goslingissa.

26. Näen kaiken, koska havainnoin koko ajan. Näen ilmeistä, eleistä, löydän sanoista. Vaikka en edes katso, näen silti.

27. Huijaamiseni on todella haastavaa, koska kyseenalaistan muutenkin kaiken.

28. Ensimmäinen musiikki-ihastukseni oli ekalla luokalla Bryan Adams. Sitten kuuntelin isoveljen musiikkia useamman vuoden (Metallica, Bad Religion, Iron Maiden etc.). Tuon jälkeen tuli Backstreet Boys ja Spice Girls ja vei mukanaan. Ja sitten Westlife. Tuon jälkeen Linkin Park. Kunnes löysin Brucen ja sille tielle jäätiin. Taisin olla 16 tai 17.

29. Tykkään valtavasti katsella musiikkikanavaa. Saatan ihan katselemalla katsella, vaikka tuntikausia, jos on aikaa. Teininä nauhoitin musiikkivideoita VHS -kasetille. Niitä oli useita ja niitä kattelin paljon.

30. Gilmoren tytöt on paras sarja ikinä ja mulla on tyttöjä hirveä ikävä, vaikka sarjan on kattonut alusta loppuun ties kuinka monta kertaa. Sitä pitäisi vissiin katsoa aina.

31. Minusta on surku, että Kanye Westin pitää olla sellainen ääliö, sillä musiikissa hän on nero.

32. Ahtaissa paikoissa ja tiloissa usein ahdistaa, sekä myös ihmispaljoudessa. Meillä on liian ahdasta kotonakin täällä, jotta voisin olla aivan täysin rentona. Tarvitsen tilaa, että henki kulkee.

33. En pidä yleisesti lapsista (kuten en pidä yleisesti aikuisistakaan), mutta poikkeuksen tekee ne lapsoset, jotka tunnen henkilökohtaisesti, ja/tai lapsen vanhemmat ovat minulle tärkeitä.

3. luokka ja 5. luokka.

34. Liika meteli ahdistaa, varsinkin jos pitää keskittyä johonkin. Olen meluherkkä.

35. Olin aivan todella ujo lapsi. Olin vielä teininäkin valtavan ujo. En tiedä minne se sitten karisi, mutta enää ei ujostuta. :D

36. Olin myös aika häiriintynyt lapsi. Tein asioita, joita normaali lapsi ei tee. Koska silloiset kotiolot.

37. Olen reväyttänyt nilkkani nivelsiteet luonnossa liikkuessani ja olen saanut polveni alapuolelle luuhun asti syvän kolon, kun kaaduin pururadalla ulkoiluttaessani (salaa) erästä koiraa. Tikit piti laittaa ja arpi on edelleen. Vanhemmille sanoin, että kompastuin omiin jalkoihini. Kerroin joskus myöhemmin totuuden.

38. Opin lukemaan itsekseni isoveljen aapisesta. En muista milloin tämä tapahtui, mutta esikoulua (tarhaa) ennen. Siellä meitä oli kaksi, kun osasi lukea.

39. Käyn vähintään kerran vuodessa läpi Facebookin kaverilistan ja poistan sieltä ne, joiden kaveri en tahdo olla/en ole/jonka tekemiset eivät yksinkertaisesti millään kiinnosta. Yleensä lista tulee käytyä läpi ystävänpäivänä. :)

40. Beyonce ja Eva Longoria on upeimmat naiset ikinä.

1. Veli kääri mattoon ja laittoi polkupyörän mustekalan suuhun. 2. Ajan takatarakalla. 3. Seison päälläni.

41. Meillä ei ollut koskaan perheessä ajokorttia. Bussilla kuljettiin joka paikkaan. Itsekään en ole koskaan korttia hankkinut.

42. Suurimmat lemppariaineet koulussa olivat äidinkieli ja biologia. Olisi varmaan vieläkin.

43. Olen sairastanut mm. mononukleoosin (pusutauti) ja keuhkokuumeen.

44. Kirjoitin ensimmäistä päiväkirjaani 11 -vuotiaana ja nimesin sen Mimmyksi. Sain kirjoittamiseen inspiraation lukemalla kirjan nimeltä Zlatan päiväkirja.

45. Luin jo ala-asteella aikuisten kirjallisuutta (mm. Dean R. Koontz). Kirjoitin myös aika häiriintyneitä aineita niihin aikoihin, enkä ymmärrä, miten kukaan opettaja ei niihin puuttunut. 

46. Leijonakuningas on paras animaatio ikinä ja olen nähnyt sen varmaankin parikymmentä kertaa, ellen enemmänkin. 

47. Tykkään siitä, että tulevaisuudessa on aina jotain jännää odotettavaa. Tälläkin hetkellä on noin puolen vuoden päähän ja siitäkin eteenpäin on sitten jonnekin noin kymmenen vuoden päähän. Tykkään siitä. Eikä se suinkaan tarkoita sitä, etteikö sitä eläisi hetkessä.

48. Uskon merkkeihin ja enteisiin. Pitää vaan osata nähdä.

49. Minulla on jonkinlaisia sukupuolivaatimuksia tietyissä asioissa, esimerkiksi tykkään mieluummin, että lääkäri on mies, paitsi naistenlääkärin on oltava ehdottomasti nainen. Tatuoitsijan taas tulee olla mies. Jos menisin joskus terapiaan, terapeutin olisi oltava mies. Minähän en tuntemattomalle naiselle asioitani kerro. :)

50. Viimeinen Facebook -peli, jota olen pelannut, oli Farmtown (ennen Farmvilleä). Löysin itseni kerran itkemästä, kun kylvämäni kaalit mätänivät pellolle, kun en ehtinyt niitä noukkia ajoissa.

Kavereiden parissa aina täysi pelle silloin joskus.

51. Mulla ei ole suosikkivuodenaikaa. Kaikki käy. Olen aina innoissani siitä seuraavasta, mikä on tulossa.

52. Pearl Jam on kova. Kaikki levyt löytyy, tosin uusin on vielä kaupassa.

53. Alkoholia join viimeksi 2005. Punaista lihaa taisin syödä viimeksi joskus 18-vuotiaana.

54. Äiti oli perhepäivähoitaja silloin kun olin pieni. Meillä oli aina jokunen lapsi talossa.

55. Ryhmässä olen ehdottomasti tarkkailija. Siksi näenkin paljon enemmän kuin moni muu.

56. Lapsena lempiruokaani oli maksalaatikko ja perunoiden kera läskisoossi. Vaikka lihanpaloja siellä taisi olla, eikä läskiä. Pekoni oli myös kova sana.

57. Olen todistanut lapsena kaikenlaista ja voin vannoa, että kukaan ei voisi edes arvata niitä asioita. Niistä tietää ihan vain lähimmät ihmiset.

58. En vieläkään tiedä, mikä minusta tulee isona.

59. Suomessa olen asunut Turku-Salo-Halikko-Karjalohja-Lohja -akselilla. Yhteensä koteja on ollut kaikkineen 25. Tämä nykyinen noista siis se kahdeskymmenesviides.

Teini-Heidi ja sen pupu. RIP pupu. <3

60. En käynyt rippileiriä, en tahtonut. Kävin siis rippikoulun. Tämä oli tuohon aikaan ainakin harvinainen veto. Rippileiri oli aika legendaarinen paikka.

61. Pienenä meillä pidettiin aina kunnon synttärit kotona, oli naamiaisteemaa ja oli aina jotain jännää ohjelmaa, kuten ongintaa tai aasinhäntää. Äiti teki aina hienot kakut meille.

62. On harvinaista, etten ymmärrä ihmistä. Kaiken teon takana on joku syy. Siinä missä moni näkee pelkän teon, itse saatan nähdä melkein ensimmäisenä sen syyn siellä takana.

63. Bruce Willis oli niin suuri ihastus teini-iässä, että lähetin hänelle luokkasormukseni, jota hän ei valitettavasti koskaan pitänyt missään kuvissa, vaikka niin toivoin.

Katos! Otin teinikuvia jo teininä! Ei silloin ollut ees blogeja tai facebookkia!

64. Aloin meikata kuudennella luokalla. Viidennen lopussa sovittiin parin tytön kesken, että kuudennelle tullaan meikanneena. No olin sitten ainoa, jolla oli siniset luomivärit ja punaiset huulipunat.. Onneksi se meikkaaminen siitä vähän rauhoittui noista väreistä. :D

65. Country -musiikilla on iso sija mun sydämessä.

66. Olin pienenä todella hidas syömään. Söin kyllä aina kaikki, mutta olin viimeinen pöydässä. Aina.

67. Näen itseni jatkuvasti ulkopuolelta. Esimerkiksi nyt tässä istuessani, tätä kirjoittaessani, näen mielessäni, miltä näytän tässä. Toisinaan tämä on hyödyllinen asia ja toisinaan todella huono.

68. Kissat tuoksuu mielestäni todella hyvälle ja märkä turkki aivan taivaalliselle. Toisin kuin märkä koira. Ei ole kyllä hyvä tuoksu se.

69. Aina joskus haaveilen, että asuisin Montanassa ja pyörittäisin farmia. Täysin todellisuudesta poikkeava haave, mutta silti.

70. Minulle yksi ystävän määritelmistä on se, että oikeasti tärkeistä asioista kerrotaan ennen kuin niistä saa lukea sosiaalisesta mediasta.

71. Lähes jokainen koskaan kuulemani kappale tuo muiston ensin tunteesta, jota olen kokenut sitä kuunnellessani. Ja vasta sitten se tuo mieleen paikan. 

72. Ikävöin Saksaan todella kovin ja tulen aina ikävöimäänkin. Tiesin tämän etukäteen. Ei tämä ikävä tästä laannu ennen kuin sitten, jos sinne joskus palaa.

73. Aloitin kahvin juomisen 18 -vuotiaana sillä, että sinne tuli lusikkakaupalla sokeria, liraus kahvia ja loput maitoa.

74. Muistan, että menin ensimmäisellä luokalla nukkumaan seitsemältä ja heräsin seitsemältä ja se oli minusta liian vähän unta.

Teini-Heidejä

75. Varhaisin muistoni on ajalta, kun olin kaksivuotias.

76. Pienenä söin aamupalaksi kaurapuuroa, jossa oli voisilmä. Söin sen voisilmän aina ensimmäisenä.

77. Muistan edelleen ensimmäisen Hesburger -käyntini. Söin tavallisen hampurilaisen. Se oli niin hyvää, että piti saada toinen. Hamppari maksoi kymmenen markkaa.

78. Lääketiede on minusta valtavan kiehtova asia ja ahmin aiheeseen liittyviä tekstejä ja ohjelmia. Aihe on onneksi loputon ammentaa.

79. Mulla oli lapsena hirveät määrät barbeja. Myytiin ne pois jo aika pienenä. Lopetin niillä leikkimisen niin varhain. Kaksi barbia muistan; toinen oli sellainen, jolla oli tukka nilkkoihin asti ja toinen sellainen, jolla oli vauva masussa.

80. Olen asunut yksin vain noin puolen vuoden ajan, vaikka muutin kotoa pois joskus 18-vuotiaana.

18-vee. I love my attitude problem, sanoo toppi. :')

Jaahas. Näitä kyllä tulisi lisää vaikka ja kuinka, mutta annetaan nyt olla. :D Kuka jaksoi lukea kaikki? Onko joku samis jossain asiassa (tosin kaikki varmaan löytää yhden kahdeksastakymmenestä johon saimaistua.. :D)? Herättikö joku asia hirveästi ajatuksia? Vai eikö vois vähempää kiinnostaa? Kaikkihan tekee tämmösen nyt itsekin? Eiks vaan? Hyvä homma!

48 kommenttia:

  1. Nyt jäi kyllä lukeminen kesken täysin sillä MULLLAKIN OLI TOLLANEN VAALEENSININEN RONSU !!! Kun siis sun ekanluokan kuvassa. en kestä! Se oli maailman ihanin! <3 nyt jatkan lukemista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! En kestä! Ihanaa! :') <3 Noita tuommoisen tuntuisia pehmoleluja mulla oli muutamia, kutsuttiin niitä äipän kanssa ruttanoiksi! :D

      Poista
  2. oon tismalleen samaa mieltä blurred linesistä! ja en jotenkin ymmärrä tuota halventamispointtia ollenkaan, mää oon käsittäny ne sanat enemmänkin ihailuksi ja kehuiksi, nainen on niin upea ettei voi ku koittaa onneaan. :-D videotakaan en katso pahalla, tuskinpa ketään niistä naisista on siihen kirveellä pakotettu! hassu video ja hauska biisi, ikävää että ihmiset ottaa välillä musiikin liian tosissaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä en kanssa ole ihan varma, että mistä tuo vauhkoaminen on nyt lähtenyt liikenteeseen, sanathan on vaikka kuinka hauskat! Kyllä mä olen ylpeä, kun mun mies sanoo mulle aina Tescossa, että "you're the hottest bitch in this place". :'DD Ihan loistobiisi! Tulen siitä aina hyvälle mielelle. :)

      Poista
  3. Mä luin kyllä kaikki :D Kivoja tällaset postit toisinaan!

    Torey Hayden kirjoittaa minunkin mielestä parhaat kirjat! Ja hei mä en edes tiedä kuka on Ryan Gosling ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, etevä olit! :D Kiva, että tykkäsit kanssa!

      Torey Hayden on kyllä ihan ykkönen. Saa silmät kyynelehtien lukea niitä. Etenkin lopussa tulee monesti itku.
      Heh, mä en kanssa tietäis kuka on Ryan Gosling, mutta kun hänestä on suu vaahdossa selitetty, että on vähintään maailman seksikkäimpiä miehiä! En mää ymmärrä. :)

      Poista
  4. On tää maailma pieni, kert oot asunu Karjalohjalla ja Lohjalla, Mä oon nimittäin Sammatista kotosin <3
    Oli nuo muutkin kohdat kovin jänniä tuon asumispaikkakuntien lisäks :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heeeeiiiii ootko sä se sama Venla, jonka kanssa juteltiin tuolla mun toisen blogin puolella alkuvuodesta ja todettiin, että meidän äipät tuntee toisensa, työskentelee jopa samassa paikassa?! Pieni maailma. :') Mullahan on puoli sukua Karjalohjalta!
      Mutta hyvä, että muitakin jänniä juttuja löytyi. :D

      Poista
    2. Sama tyyppi oon :D Nyt tiiät sit kuinka maalainen mä oikeen oon ku oon nii pieneltä paikkakunnalta kotosin maaseudun rauhasta :) Mielelläni siel vieläkin asuisin, mistä sitä tietää jos joskus vaikka muutan takas :)
      Ohhoh, en mä hirveesti porukkaa Karjalohjalta tunne, mut mistäs sitä tietää vaikka just jotai sun sukulaisia tietäisin :)
      Ootko minkä ikäsenä asunu Karjalohjalla/Lohjalla?

      Poista
    3. No nyt mulla vasta sitten välähti! :D Karjalohjan seutu on oikein ihanaa seutua. Siellä mä asustelin joskus siinä 17-18 ikäisenä. Mutta siellä mä oon viettänyt pikkulapsesta asti kaikki kesäni ja muutkin lomat, kun siellä oli mummola. <3 Lohjalla taisin asua sitten 18-20 ikävuodet, kunnes läksin Saloon. Mutta pikkuiset maaseutukylät rulaa! :') Täällä siis toinen tollo. :D

      Poista
    4. Varsinainen välähdys :D
      Aattelinkin ettei me varmaa olla oltu missää samas koulus, siis yläasteel tai lukios. Tosin karjalohjalaisethan menee eri yläasteelle ku sammattilaiset, ja lohjalaisillekin on useampi yläaste. Mut aivan takuulla meillä on jotain yhteisiä tuttuja tai tutuntuttuja :) Usein tulee ilmi ihan käsittämättömiä yhteyksiä et joku tuntee jonkun jonka ite tuntee...Täähän me kyl huomattiin jo meiän äitien kautta :D

      Hitsi yritän täs miettiä aivojani puhki et tiiänköhän mä Karjalohjalta esim tuota sun mummolaa tms, ku on ollu puhetta et oot muksuna eläimiä hoidellu...tosin maalla ny jokasella on jotai elukoita :D Tosin en mä itekää oo mistää maatilalta kotosin vaikka maalta oonkin :) Itse asiassa asuin Sammatissa aina iha kirkonkylällä eli en missää iha keskellä ei mitään :D

      Pikkuset kylät rulaa <3 Tällä hetkellä asun melkeen yhtä pienellä paikkakunnalla kuin mitä Sammatti/Karjalohja :D Oon mä aikoinani Hesassakin asunu mut ei se tuntunu kodilta, parhaiten mä maalla viihdyn <3 Maalaistollo paras tollo ;)

      Poista
    5. Juu mä kävin kouluni Turussa ja muutin sitten Karjalohjalle, kun oli se opiskelupuoli siltä erää hoidettu. Mutta ihan varmasti on kyllä jotain yhteisiä tuttuja, jotain kautta! Karjalohjalla ainakin pitkälti kaikki tuntee toisensa, eli jos tunnet sieltä jonkun, niin sittenhän se on siinä. :D

      Mummola oli siellä justiinsa keskellä ei mitään! :D Kyllä ne parhaat lapsuusmuistot on juurikin sieltä.. <3

      Maalla on tilaa hengittää ja ajatella, en viihdy kyllä pitkiä aikoja ollenkaan missään ihan kaupungin vilskeessä. Pitää ainakin silloin olla TODELLA rauhallinen asunto ja kävelymatka jonnekin metsään tai pellolle, että pystyy elämään. :D Lehmät tietty aina plussaa! ;)

      Poista
    6. Niinhän se näissä pikkukylissä menee et kaikki tuntee kaikki :D
      Yhellä mun hesalaisella kaverilla on mökki Sammatissa, ja kerran kävelin sen kaa tietä pitkin ja moikkailin melkeen kaikille vastaantuleville, koska sattuivat olemaan tuttuja. Nii tää kaveri oli iha ihmeissään et "Tunnetko sä kaikki täältä?!" :D

      Mäkin haluisin asua keskellä ei mitään. Tai ainakin nii syrjässä ettei ikkunasta nää mitä naapuri tekee pihallaan. Haaveilen omasta pienestä mummonmökistä hiekkatien päässä, jossa asuisin elukoitteni kaa <3 Ehkä sinne vois joku mieskin muuttaa ;)

      Tosin on tää nykynenkin vuokrakämppä aika mukava; rivari jonka takapihalta alkaa mettä, ja jonka etupihalta on 100 metriä toiseen mettään :D Ja silti tää on iha "keskustassa".

      Lehmät on aina plussaa ;) Ja hepat ja lampaat ja koirat ja kissat ja kanat jajaja :D

      Poista
    7. Mulle kanssa semmonen erakkomökki! Ja elukoille! Ja miehelle! :D

      Rivari on yleensä kyllä kiva. Paaaljon rauhallisempi kuin kerrostalo. Itekkin kahdesti moisessa asunut, molemmat oli kovin mukavia koteja.

      Joo elikoita vaan hirveät määrät, niin on kotoisa olo! :D

      Poista
  5. Awww!!! Mun veljellä oli kans tommonen vaaleensininen norsu ja mulla taas semmonen vaaleenpunanen! :D
    Mä olin ja olen edelleen hidas syömään. (Jos jäätelöä ei lasketa!) Aina vikana siin pöydäs.
    Mut samastuin osittain tai kokonaan kaikenkaikkiaan 11 eri kohtaan. Jänskä postaus, hyvä että välillä jotain erilaista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei miten suosittu lelu tuo on ollut, voi ruttanoita! :'D
      Aika jännä, että mulla on tuo syömisnopeus muuttunut ihan täysin. Nykyään pitää oikein hidastella, tai tulee hotkittua. :D Mutta näkisin, että hidas syöminen on oikein hyvä juttu. Niinhän ne sanoo, että parisenkymmentä minuuttia pitäisi lautasen edessä viettää syöden. :)
      11 on aika monta! Kiva, että postaus miellytti! :)

      Poista
  6. Tunnistin tässä kyllä kovin paljon itseäni, aina tuosta Torey Haydenistä ja Heidi-kerhosta ystävän määritelmään, meteliherkkyyteen ja tarkkailijaluonteeseen! Samaistuin jollain tasolla lähes puoleen jutuista :) ihana Heidi<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, siinäpä on sitten jo vaikka kuinka paljon yhtäläisyyksiä! Puolet on jo niin monta, että saa huutaa samis! :D Itte oot ihanainen <3

      Poista
  7. Hauska postaus kaikkine faktoineen! mä arvasin et meillä on jotain samaa ;) kohta 43

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toinen sairas yksilö siellä siis. :D Hahaa, onhan meissä tosiaan jotain samaa sitten. ;) Pusutauti on siitä kiva, että sen voi saada vaan kerran. Mitään muuta kivaa siinä ei sitten ollutkaan.

      Poista
    2. Juu ja mulla se tais tulla joskus 25 vuotiaana. Lekuri totes et tää on yleensä ylä-asteikäisten tauti. Mähän en punastu, mut ehkä tuolloin oli ainaskin lähellä :D

      Poista
    3. Katos äijää! :D Mulla sentään oli oppien ja normien mukaisesti 15 -vuotiaana. Ehkä toi sun kertoo vaan siitä, että oot ikinuori. ;)

      Poista
  8. Jee, löysin mäkin samaisuuksia :) Leijonakuningas <3 Näytät tossa vikassa kuvassa ihan Shannen Dohertyltä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leijonakuningas on niin legendaarinen, että harva se päivä pitää siteerata sieltä jotain pätkää. Tai laulaa niin kuin Rafiki -apina. :D
      Heeeiii mä kuulin itseasiassa joskus tuosta jotain, että oisi samaa näköä Shannen Dohertyn kanssa. :D Silloin muinoin, kun olin tuollainen pallopää. :')

      Poista
    2. Satuitko näkemään Saksassa asuessa töllöstä näitä?
      http://www.youtube.com/watch?v=5EJGaBtG89w

      Minusta niin hauskoja, että haluaisin heidän upeata showtansa katsomaan. ;)
      http://www.stage-entertainment.de/musicals-shows/disneys-der-koenig-der-loewen-hamburg.html

      Poista
    3. En nähnyt, mutta täällä alkoi tuo musikaali myös pyöriä jokunen päivä sitten ja silloin päätettiinkin, että mennään katsomaan sitä ensi vuoden puolella. ;)

      Poista
  9. Hauska postaus. Pakko sanoo tosta Ryan Goslingista että kannattaa katsoa Drive, jossa hän siis näyttelee. Todella hyvä leffa ja todella hyvä näyttelijä toi Ryan, ei siis mikään pelkkä seksisymboli minusta. :) Kaksi muuta todella hyvää sen leffaa on myös Lars and the real girl ja the notebook, joka on muuten vaikea katsoa ettei tule itku lopussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen miettinyt, että onko tää sellainen, minkä tajuaa vasta kun katsoo jonkun hänen leffoistaan. Silleen mulla kävi Jake Gyllenhaalin kanssa. Drive on varmasti hyvä, luin siitä silloin kun oli tulossa elokuviin ja kiinnostuin kyllä. Ehkä joskus tulee katottua. Ja The Notebook on monen suosittelema kassa. Jospa ne joskus päätyy mun hyllyyn kanssa. ;)

      Poista
  10. Näähän oli hyviä juttuja. Määkin ulkolutin lapsena muitten koiria, en oo ikinä ollut festareilla enkä mene + viissataa muuta yhtäläisyyttä. =) Munkin äiti oli perhepäivähoitaja, olin kans ujo ja niin edelleen. Opin lukemaan samalla tavalla kuin sää, isoveljeni aapisesta, nelivuotiaana. Kookosöljyn terveysväitteet on pyllystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, mäkin ulkoilutin lapsena muiden koiria, äiti oli perhepäivähoitaja, opin 4-vuotiaana lukemaan kotona olevasta aapisesta (oliko se siskon vai veljen, en muista) ja kookosöljy pyh!

      Poista
    2. Ja taidanpa itsekin jossain vaiheessa tehdä tän(tyyppisen), oli kiva lukea tätä :)

      Poista
    3. Mää oon ihan suu auki, että ollaan NÄIN samanmoisia! :O Siis tämmösissä asioissa vielä! Ilmankos tykkään teistä molemmista. :D Jännä ajatella, että mitä muita samankaltaisuuksia meistä löytyisikään, jos listaisi kaikki miljoonat asiat ylös. Voisi kuvitella, että meillä voisi olla aika samanlaiset taustatkin.

      Joo Eikku, mä ootan jo sulta tämmöstä. :D

      Poista
  11. munki salainen ja outo haaveni ois farmi jossai perukoilla :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee joku toinenkin farmihaaveilija! :') En mä tiedä mitä mä voisin tommosella farmilla tehdä, kun en tahtoisi mitään eläinlähtöistä ainakaan tuottaa. Olisin vaan, silittelisin elukoitani ja möllöttäisin. :D Syytän tästä omasta haaveestani Hevoskuiskaaja -leffaa!

      Poista
  12. Olin yhen kesän Salossa Nokialla töissä. Siellä pakkauspuolella. Oltiinkohan samaan aikaan talossa? :D Mulla tais olla kesä 2006. Hitto et Suomi on pieni maa. :D Vaikka toisaalta Noksu on aika iso paikka, että jos nyt ei samassa vuorossa oltu, ni tuskinpa koskaan ollaan törmätty.

    Ja en kans ihan hiffaa tota Ryan Goslingia, mut niinku tossa ylempänä kommenteissa mietitteki, ni ehkä pitäs nähä joku sen leffa että tajuais.

    Ja tommonen sininen norsu (sanottiin sitä morsoksi) oli mun enon luona. :D Ja toi violettipilkkuinen paita näyttää epäilyttävästi samanlaiselta ku mulla oli pienenä...

    Nii joo, luin kaikki, vaikka en ois aluks uskonu et jaksan. :D Wohoo! Hauska postaus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua! Heti kerrot mikä vuoro ja mikä alue! :D Mä aloittelin 2004 Noksulla jo, eli samaan aikaan on oltu! 2006 taisi mennä ykkösalueella Merikaaressa ja C-vuorossa olin kaikki vuodet. En muista kyllä, että missä hommissa olin siellä juuri tuolloin. Jossain siellä lattialla kuitenkin. ;)

      Oon koittanut kattella ja ihmetellä Herra Goslingia vaikka millä silmällä, mutta en saa hänestä kuumaa kyllä millään.

      Tää tuli ihan yllätyksenä, että tuo norsu oli noinkin suosittu lelu aikoinaan! :D Mä en koskaan ole bongannut semmosta keltään toiselta ja nyt niitä onkin ollut vähintään joka toisella.. Morso -ruttana! :')

      :D Sä niin jaksoit lukea kaikki, hyvä tyttö! :')

      Poista
    2. No ku en muista vuoroo saati aluetta ollenkaan. 8/ Jos saan ne selville, niin palaan asiaan. :D

      Poista
    3. Hahaa, miten niin et muista, ei siitä oo aikaa kun monta vuotta?! :D Entä työnjohtaja?! Joo joo, mä ymmärrän. :D Palaile ihmeessä jos jostain tulee vastaan! ;)

      Poista
  13. Kiva postaus! Kohta 62 - arvostan, ja pyrin tähän aina itsekin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :) Kyllä tuommoisen taidon varmasti pystyy opettelemaankin. Mulla se tapahtuu automaattisesti ja asiaa ajattelematta. Mutta se on hienoa, että siihen pyritään. Säästää monelta mielipahaltakin. :)

      Poista
  14. Sullon selkeästi joku Bruce juttu! :D Bruce Willis on vieläkin <3 Useimmiten kutsun Brucea kuitenkin nimellä John McClane, koska se on kova jätkä. Ei ole toista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano! :D Mä olen monesti miettinytkin, että Brucesta vaan mentiin toiseen. :') Bruce Willis on yhä edelleen <3, kyllä! Yippikayee!

      Poista
  15. Nämä faktalistat on just hauskoja! Ah, Torey Haydenin kirjat ovat niin parhaita kaikessa raadollisuudessaan. Toivoisin, että ne olisivat vieläkin tunnetumpia, koska ovat niin avartavia lukukokemuksia. Arvostan kyllä niin rajattomasti kaikkia työlleen omistautuneita erityisopettajia.

    Tuohon kohtaan 11 eli työasiaan liittyen: Millaista työtä haluaisit tehdä, jos voisit valita? :) Ja en halua missään nimessä liian utelias olla, mutta onko tuo tilanne muuttamassa jossain vaiheessa, että pääset töihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään tämmösistä kanssa, itte tehtynä tai toisten näppäimistöltä! :) Haydenin kirjat vei kyllä heti aikoinaan mukanaan, kun niistä ensimmäisen luin. Sitten ne pitikin kaikki saada omaan hyllyyn ja äipän kanssa niitä vuorotellaan. :)

      Työkuvioihin liittyen ei tule muutoksia ihan hetkeen, mutta mikään ei ole onneksi ikuista, joten kyllä se siitä muuttuu. Ootetaan puolisen vuotta. ;) Täällä on enimmäkseen kiinnostanut kenneli-/kissala-/eläinhoitolatyö, joissa oisi ollutkin jo ajat sitten mulle tarjolla töitä. Harmi, kun on pitänyt kieltäytyä.

      Poista
  16. Nonni! Arvasin, että tää postaus kannattaa lukaista ihan ajan kanssa läpi ja oikeassa olin. Tosi mielenkiintoista ♥ Noinkohan saisin ite mitään vastaavaa aikaseks. Tuntuu ne 11 faktaa -haasteetkin niin vaikeilta välillä :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit! <3 Mä uskon, että säkin saisit aikaiseksi, kun alkaa vaan listata ylös kaikkea mitä tulee mieleen. Mä yllätin itseni kyllä totaalisesti, että piti oikein pakottamalla loppujen lopuksi lopettaa, kun näitä oisi tullut varmaan satoja! :') Lapsuudesta on ainakin helppo keksiä vaikka mitä ja niitä oli nostalgista miettiä. :)

      Poista
  17. Ihan mahtava postaus, kiitos kun jaksoit tehdä! :) Oli todella kiinnostavaa lukea, olisi jaksanut hyvin enemmänkin :) Osaan samaistuin, osassa taas täysin eri linjoilla, mutta sehän on vaan normaalia. Onneksi luin ajan kanssa ja rauhassa, ettei tarvinnut juosta koko hommaa läpi. Olisi kiva tehdä itsekin, ainakin jossain vaiheessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mm. Ryan Goslingista olet ilmeisesti eri mieltä? :DD
      Kiva, että tykkäsit! Ainakin kaksi on tämmösen jo rustannut tästä innostuneena, siitä vaan sinäkin! ;)

      Poista