lauantai 13. lokakuuta 2012

Lepopäivänä aiheen vierestä

Lauantain kunniaksi saa postailla vähän jostain muusta, eikö? Esittelyssä siksi tänään uusimmat farkkuni! Niin, kaikki jotka minut tuntee (ja vähän kaikki muutkin :D) tietää, että farkut on se mun juttu. Niitä on laatikkokaupalla. Jossain kohtaa farkut kolahtivat ihan totaalisesti. Syy tähän oli uskoakseni se, että ennen kun kroppani muutti mallia, en koskaan löytänyt sopivia farkkuja. Jos sain ne reisistä ylös, ne lököttivät pepun kohdalta. Jos taas vaihdoin kokoa pienempään, tökkäsivät jo niihin reisiin. Eli kun painoa oli enempi, se oli pääasiassa reisissä, takapuoli ei ollut niin suuri kuin olisi sitten pitänyt olla silloin. :D

Siispä sitten kun paino putosi, alkoi löytyä niitä sopivia farkkuja. Useita, useita, täydellisesti istuvia farkkuja! Minähän sekosin ihan täysin. Rohmusin kaikki sopivat ja istuvat farkut itselleni. Malliltaan ovat kaikki sitä samaa, eli matala vyötärö ja bootcut -lahkeet. Sopivat jalkaan (ja pyllylle) kuin nakutettu. Onlyn farkut ovat olleet lemppareita jo alusta lähtien ja esimerkiksi Rodeo Drive -mallia mulla on vissiin seitsemät eri sävyiset. Yhdet jopa tuplana, kun en enää muistanut, että mulla oli jo sellaiset kotona. :'D

Ehkä hyvä, että sittemmin bootcut -mallia on kaupoissa aina vain vähemmän.. Noin kolmetkymmenet farkut jo tosiaan löytyy, eli riittävästi (liikaa). Pillejä en tahdo rimppakinttuihini laittaa. Onlyssa ei ole enää yhtään sopivia farkkuja mallistossa. Muita merkkejä sovitellessani on muodostunut joskus ongelmaksi reisilihakset + kapea vyötärö -yhdistelmä, jolloin vyötäröltä sopivat taas kinnaavat reisistä niin, että tuntuu että saumat risahtavat auki. :D Olen moiset jättänyt suosiolla kauppaan!

Nyt kuitenkin viime maanantaina käytiin siellä Metzingen Outlet Cityssä, josta tällä kertaa ei tarttunut mukaan treenivaatetusta kuten viimeksi, vaan Pepe Jeansista löytyi juuri sellaiset farkut, joista olin pitkään haaveillut! Kunnolla leveät lahkeet, matala vyötärö. Olin valmis ostamaan sellaiset korkeavyötäröiset, jos olisi vain saanut ne lahkeet, ne ihanat leveät lahkeet. Yllättäen alerekistä löytyikin matalavyötäröiset moiset, ja ihan minun kokoani. <3 Tänään pääsivät ensimmäistä kertaa päälle.




Pieni evil -katse.. :D



Kyllä niin menee hienosti bootsien kanssa! Normaalisti käytän vyötä, tarvitsi tai ei, mutta nyt tykkäsin tuosta napituksesta sen verran enempi, että jätin vyön laittamatta. Tarkkanäköiset sen ehkä bongasivatkin tuolta sängyltä lojumasta.. Farkuilla oli hintaa 39e. Ei siis paha ollenkaan! Neljä meitä Metzingeniin lähti ja ainoastaan yksi meistä osti jotain.. Olen iloinen, että se olin minä. :')

27 kommenttia:

  1. Olen kateellinen sinulle siitä että voit käyttää farkkuja. Ja kaikille joille ne sopii.
    Itse en ole n.15-16 v. Lähtien voinut koska ne eivät sovi minulle, näytän hirveälle.
    Olen normaalipainoinen mutta en tiiä varmaan läski, ainakin sinuun verrattuna! :D
    käytän leggareita ja lökäreitä ja hameita ja kesällä sortseja; ne ihmejakyllä sopivat minulle! Mutta niistäkin vain lyhyempiä malleja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas olen kateellinen kaikille, jotka voivat pitää jotain lyhyttä! Itselläni jalat on sellaiset, että nuo pohkeet ovat ihan rimput ja reidet on suhteessa niihin kovinkin suuret, ja kaikki lyhyt näyttää aivan kamalalta. Nyt syksyksi/talveksi ostin ensimmäisen lyhyen hameeni (samettisen, lämpimän, ihanan!) sitten ala-asteaikojen, jota olisi tarkoitus käyttää sukkahousujen ja korkeavartisten talvikenkien kanssa. Rohkeutta tulee vaatimaan.

      Täällä Saksassahan olen muutenkin vasta ensimmäistä kertaa sitten ala-asteaikojen näyttänyt noita koipiani ollenkaan julkisesti, käärimällä kuumalla kelillä lahkeita ylös. Täällä on vapautunut, kun tuomitsijoita ei ole, eikä muista enää välitä.

      Poista
  2. Tiedätkö, mä en ole ostanut uusia farkkuja moneen vuoteen. Miksi? Koska noi pirun pillifarkut on ollu muotia jo vuositolkulla ja kunnon bootcutteja ei meinaa löytää enää mistään! Mähän en pillejä jalkaani laita. En, en, en! Ihan sama, kuinka "in" ne on.

    Muutenkin farkkujen ostaminen/kokeileminen on ihan painajaista. Mä olen koko ikäni treenannut yhtä ja toista, ja se näkyy mm. jalkalihaksina. En ole laihaläski, jolla on tikkujalat. Sitten kun kokeilee farkkuja, jotka olisivat reisistä sopivat, niin ne on tosiaan vyötäröstä niin isot, että siihen ei mikään vyö auttaisi. Huoh. Onneksi kaapista löytyy vielä parit vuosia vanhat luottofarkut <3

    -A

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No justiinsa näin. Vähissä ovat bootcut -farkut nykyään. Pillejä en tahdo minäkään käyttää. Joskus olen ajatellut kokeilevani miltä sellaiset oikein mun päällä näyttäisi, mutta tuota olen toistaiseksi harkinnut useamman vuoden.. :)

      Poista
  3. Siulle käy farkut tosi hyvin! :) Itse oon puolestani vieraantunut niistä viimeaikoina ihan täysin, ja kulkisinkin mieluiten koko ajan tuulipuvun- tai kolitshousuissa :) Tuntuu, että kun reisiinkin on tullut nyt lisää massaa (toivottavasti ihan oikeesti myös sitä lihasta!), niin kaikki farkut ahdistavat enkä millään jaksaisi lähteä ostamaan uusia. Sen lisäksi oon melkein aina menossa salille tai tulossa sieltä, ja tuollaiset löysät housut on helppo vetäistä treenipöksyjen päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, mä niin olen farkkutyttö! Jeansaholic! Mulla on farkut AINA jalassa jos menen jonnekin (ellen sitten liikuntaa harrastamaan ulos). Kotona ollaankin sitten aina kotivaatteissa, ei noissa farkuissa ole mukava möllöttää, vaikka kuinka joustaisivatkin. :)

      Poista
  4. Farkkujen ostaminen urheilulliseen vartaloon on kyllä jotain niin haasteellista että ei ole tosikaan. Itse törmään juuri tuohon kiristää reisistä, löysät vyötäröltä ongelmaan.. Enkä ole edes (vielä) mikään erikoinen tiimalasi.. :D

    Mukava kun löysit blogiini, olen lueskellut sinun juttujasi jo jonkin aikaa. Niin eri elämantilanteissa kun ollaankin niin oot kyllä uskomaton inspiraation lähden ja upealla tavalla oman tiesi kulkija. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä välillä on tullut olo, että kun ei nyt ratkeaisi siihen paikkaan, kun semmosia makkarankuoria saa vedellä sovituskopissa ylös. :D

      Kiitos paljon, ja innolla jäin sun blogiasi tosiaan seurailemaan! :)

      Poista
  5. Hihihihiii!! Onlyn Rodeoita, Ebboja, Auto Low BootCut:teja sun muita Onlyn farkkuja mä oon myyny vaikka kuinka monet! :D Siis olin monta vuotta töissä Bestsellerillä, Onlyn somistajana ja myöhemmin myymäläpäällikkönä. Eli ostoilla on tilattu paljon noita ja voi luoja kuinka tuo bootcut vaan joka vuos oli melkeinpä se myydyin malli. Vikoina vuosina (2010) kun oli Onlyllä töissä, niin pillit rupes kyllä syrjäyttämään bootcutit.

    Hienot on nuo farkut ja sopii sulle tosi hyvin!! :) (muistuttaa vähän nimenomaan Onlyn Ebba-farkkumallia)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OOooooiii ehanaa :D Mulla noita rodeoita ja auto low -mallia löytyy, muun muassa. :D Ebboja mulla ei oo, kun ne ei jotenkaan minulle istu. Ne taitaakin olla toiset kahdesta farkkumallista, mitä onlylla on tällä hetkellä tarjota bootcuttina. Kumpikaan ei istu mun päälleni niin hyvin, että tykkäisin. :/

      Muuuuutta on se nyt positiivistakin, kun en tosiaan tartte uusia farkkuja ja ostaisin kuitenkin, jos hyviä löytyisi! ;) Kiitooosshh!

      Poista
  6. Ouyeah! Mä en siis olekaan ainoa joka: a) hamstraa farkkuja ja b) on aina vaan in love Only Rodeo Driveihin! Nyt tosin mä olen in love G-starin farkkuihin, ostin juuri yhdet mustat, vaikka maksavatkin ihan perskeleesti!

    (typotin edellisen kommentoinnin, joten poistin ja tässä toivottavasti vähemmän typotettu uusi kommentti...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää olikin mulle uusi merkki ja arvaa olinko jo nettisivuilla katsomassa ennen kuin ehdit edes uuden kommentin heittämään. :D Voi kun siellä on hienoja! Ja onhan niillä hintaa.. Toisaalta kyllä jotkut Rodeotkin on maksaneet kahdeksaakymppiä. Laadukkaista farkuista on ok maksaa! ;) Kyllähän niillä toivottavasti monta vuotta sitten meneekin. Seuraavaksi tutkin, löytyisikö jostain täältä putiikkia jossa piipahtaa. :')

      Poista
  7. Mulle taas noi bootcutit ei sovi ollenkaan. Mulla on lyhyet jalat verrattuna muuhun kroppaan ja lyhyet sääret verrattuna reisien pituuteen, joten käytän suurimmaksi osaksi niitä suoralahkeisia. Vaikka noi bootcutit olis niin ihanat... Mutta kun ne saa mun jalat näyttään entistä lyhyemmiltä :'(

    -Anna-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh no! :'( Mun taas on levenevillä lahkeilla pakko tasoitella reiden ja pohkeen epäsopusuhtaa, kun on niiiin rimppaiset nuo minun pohkeeni. Pilleissä tai kapealahkeisissa näyttäisin kovin tyhmältä.

      On meillä naisilla ongelmat, miehet laittaa päälle mitä vaan niin aika lailla aina näyttää hyvälle. Mrr.

      Poista
    2. Millasta lahkeenpituutta suosit? Mä olen miettinyt, että mikä se oikee pituus on, kun ärsyttää liian lyhyet (eli kun se lahje heiluu siinä kengän päällä, yäk!) ja toisaalta liian pitkä menee kantapään alle ja lahkeensuu rikkoontuu (ja housut näyttää sitten epäsiistiltä). Mun yksissä farkuissa on kantapään kohdalla sellanen iso kolo. Korkkareitakaan ei jaksais aina pitää ja farkkuja on vaikee lyhentää ilman, että se lahje laskeutuu tyhmän näkösesti.

      Millaset noi bootsit muuten on? Kuolaan kivojen kenkien perään...

      -Anna-

      Poista
    3. Mieluummin liian pitkä kuin liian lyhyt! Yäk nimenomaan sellaiset liian lyhyet! :D Mua ei niin hirveästi haittaa, vaikka vähän rispaantuu. Ja tiiäkkö, en oikeasti osaa yhtään ommella, mutta omistan ompelukoneen juurikin farkkujen lyhennysten vuoksi. :D Ja siinä olen aika haka! Olen lyhentänyt monet, monet farkut. Teen sen niin, että se alkuperäinen tehdassauma jää näkyviin, eli siitä välistä taitetaan osa lahjetta, niin että sisäpuolelle tulee semmoinen lärppä. Ommellaan juuri tehdassauman yläpuolelta. Ja kukaan ei osaisi sanoa, että on lyhennetyt!

      Bootsit on ihan maailman perusbootseimmat. :D Varren mitta taitaakin näkyä noissa sivukuvissa, kun katsoo tuota lahjetta. Mä kanssa kuolaan kauniita kenkiä, mutta olen onnellinen siitä, että en käytä korkkareita, sillä mulla olisi niitä ihan hirveät määrät. :D Moni kenkä on niin kaunis! Itse välillä sovittelen moisia kaupassa, mutten osta, kun ei vaan ole mua. Näillä kyseisillä bootseilla menen kesät talvet, kutakuinkin. Ne on ihan juurtuneet mun jalkaani ja aivan täysin mun tyyliäni. En ihmettelisi itseäni, vaikka joskus menisin nämä jalassa juoksulenkille. :'D

      Poista
    4. Miten saat noissa levenevissä lahkeissa sen mallin pysymään tuolla tekniikalla ilman, että siihen tulee sellasta ruttuista kohtaa? Pitääpä alkaa opettelemaan tuollasta lyhennystekniikkaa joihinkin vanhoihin farkkuihin. Kiitos vinkistä!

      (ja postaus aiheesta, näin lyhennän farkkuni... :))

      -Anna-

      Poista
    5. En tiiä. Ei niihin vain tule sellaista. :D Tietysti jos hirveitä pätkiä pitää siitä välistä ottaa pois niin varmaan voisikin tulla, jos on kovin paljon levenevää mallia. Mutta jos on parista sentistä kiinni, niin en ole huomannut mitään ulkoista jälkeä. Miehellekin aina esittelen, että KATO NYT, USKOISITKO ETTÄ ON LYHENNETTY!? Häh??

      Mies-ressu. :')

      Hah, siinä on ehkä postausideaa.. :'D

      Poista
  8. Eipä ole mullakaan mitkään rotusääret, joten mieluiten valitsen leveälahkeiset farkut. Itse en ostanut lähes vuosikymmeneen uusia farkkuja. Vuosikymmenestä ekat viisi vuotta toivat viisi kiloa, joista suivaantuneina päätin että perhana minähän haluan mahtua noihin vanhoihin! Kun sitten viisi vuotta kului, luovutin ja päätin että olen ihan sopiva näinkin. Eiku farkkukaupoille. Mutta mitä oli tapahtunut normaalivyötäröisille ja leveälahkeisille farkuille!? Hyllyt notkuivat vyötäröltä matalia ja takavakosen paljastavia pillifarkkuja! Taisin löytää siinä viisivuotiskaudella yhdet stretchfarkut, jossa leveät lahkeet.
    Viime aikoina on onneksi taas vyötärö alkanut noissa malleissa nousemaan sekä lahkeet levenemään, vaikka pillifarkkuja löytyykin kaapista jo kolmet. Enkä usko että näyttäisit pillien kanssa yhtään tyhmemmältä ;) Korkkarimalliset kengät vaan jalkaan, niin sääri kuin sääri näyttää naiselliselta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime vuosina on tosiaan alkanut taas vyötärön korkeus kasvaa farkuissa. Itse suosin matalia, istuu parhaiten mulle. Lisäksi masua ahdistaa, jos siinä jokin kiristää! :') Mutta sellaiset on iso ei, jos takamus uhkaa vilkkua kumarrellessa. Onneksi niitä on vähän. Toistaiseksi olen onnistunut pitämään pyllyvakoni piilossa. :D

      Korkkarit ei taas oo mun juttuni ollenkaan, saati naisellisuuskaan. :') Bootsit on ne ainoat korkkarit joita käytän. Niissä ei juuri korkoa montaa senttiä ole ja ovat ihan täysin optimitöppöset mulle. <3 Menen niiden kanssa hautaan asti! :')

      Poista
  9. Ihanat pöksyt! Mutta aiheesta kukkaruukkuun, onko toi hiusväri pysynyt noin hyvin vai ootko värjännyt uusiks? Oon myös wannabe-punapää mutta MIKÄÄN ei ole tähän mennessä pysynyt haalistumatta parissa pesussa ällörumaksi ja ajattelin kokeilla tuota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aiheesta kukkaruukkuun, väri on pysynyt päässä! Tätä on pesty nyt.. ööh.. kaksi ja puoli viikkoa, joka päivä. Ja vieläkin sitä vaan on päässä! ELUMEN RULETTAA! :D Kyllä se syvyys on vähän haihtunut, muttei siitä tule sellainen ruma kulahtanut. Mulla tuli aina niiden markettivärien alta kupari näkyviin ja silloin se on ihan kamala. Tässä ei ole tullut. Aattelin piakkoin värjätä uudelleen, että saa sen kunnon syvyyden taas takaisin. Jossain kohtaa se sitten jämähtää oikein kunnolla. <3 Vaikka ei tääkään huono oisi. :) Onpahan tosiaan edelleen punainen! Parhautta!

      Poista
  10. Muistatko mikä ton Pepe Jeans farkkumallin nimi on? Oon koittanut metsästää levareita pidempään mut esim. Onlun Rodeo driveissa on liian kapea lahje. Auto low-mallissa taas lahkeet kutistuu liian lyhyeksi ensimmäisessä pesussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaivelin farkut kaapista nyt tähän ja näissä sanotaan, että L277 Portobello (väri S85). Toivottavasti auttoi! Sitä en tiedä saako näitä mistään enää, tuskin liikkeestä ainakaan, kun onhan tuosta aikaa jo useampi vuosi. Itsellä on ainakin hyvänä pysyneet, vaikka ei nyt ihan mitenkään hullun aktiivisessa käytössä olekaan ollut. :)

      Poista