torstai 7. maaliskuuta 2013

Pullistelin taas

Olipas kiva nousta sängystä tänään kun ojentajat on eilisesti ihan arat. Ja kyljet! Apua. Koskee. Jee. <3

Selkä-/hauistreenillä alkoi tämän päivän aktiivinen osuus. Oli namia. Kolme eri superiparia ja loppuun takaolkapäille (pitkästä aikaa) rear delt inverted row'ta. Pumppia oli taas havaittavissa ja todistusaineistoa tarjoilen jälleen pullistelukuvien kautta, olkaa hyvät. Ja ei, ekassa kuvassa ei ole menossa rukoushetki.




Setti oli seuraavanlainen:

Superina:
Kulmasoutu 90° kulmassa mutkatankolla 31kg 3x12
Alatalja kuminauhalla 40-30-30

Superina:
Haba tangolla 24,4kg 12-10-10
Habaa vasaraotteella selkä seinää vasten, tasatahti (KP) 6kg 12-10-10

Superina:
Kulmasoutu mutkatangolla, yläkroppa koholla 31kg 15-12-12
Habakääntö selkä seinää vasten, vuorotahti (KP) 6kg 15-12-15

Rear delt inverted row takaolkapäille 3x20


Tunti kahdeksan minuuttia meni ja hyvä setti oli. Ratkaisin tänään myös sen, miksi mulla on sellainen tunne, että mun hauikset on pienentyneet. Ei ne ole, vaan mun olkapäät on kasvaneet. Tottakai se haba sieltä pullistuu vähemmän esille kun on jotain muutakin kasvanut siihen viereen. Hölömö! Nii.

Päivän lisäliikunnasta piti vastata kävelylenkki, mutta muutin kyllä mieleni kun siellä tuulee ja sataa. Olisin ihan likomärkä ollut, eikä se nyt ehkä ole ihan fiksua. Aattelin sitten hypätä pitkästä aikaa hetkeksi crossarille, ilman sen suurempaa toimintasuunnitelmaa. Yhtään ei huvittanut katsella mitään DVD:tä samalla, ensimmäistä kertaa ikinä. Tahdoin kuunnella musiikkia ja aatella asioita. Siispä näin tein. Äkkiä siitä oli tulossa sellainen astetta hikisempi sessio, kun nostin vastusta alkuun kymmenen minuutin välein ja lopussa olin nostanut sitä 6-7 kertaa. Normaalisti nostan kerran. :D 40 minuuttia painelin menemään ja syke paineli menemään korkeimmillaan lukemassa 164. Keskisyke touhulle oli 139.


Kiipee kiipee

En muuten koskaan käytä crosstrainerin käsijuttuja. Teen kaiken työn aina jaloilla. Olin tuon nelikymppisen jälkeen ihan likomärkä. En ole aikoihin hikoillut ihan noin kovin. Kämmenet hikosivat niin, että se kohta mistä pidin kiinni, oli ihan liukas. Selkää pitkin valui noroa. Päänahkaa pitkin tippui korvan taakse ja sieltä kaulaa pitkin pisaroita. Paita oli märkä (ja harmikseni taas musta niin en saanut kuvaa, voi sentään..). Ja märkä läntti jäi siihen kohtaan mihin treenin jälkeen istahdin. :D Ei hätää, meillä on oikein erityiset jakkarat treenin jälkeen istuttavaksi. Ei siis missään sohvalla tule norkoiltua hikisillä vaatteilla! ;)

Tämän päivän treeneihin pitää olla kyllä tyytyväinen. Hyvä torstai taas tämäkin. Torstait on monesti mun lemppareita. En sitten tiiä miksi. Jotenkin silloin aina vaan kulkee, oli treeni (tai treenit) mikä hyvänsä. Onko teillä lempparipäivää viikossa ja miksi? Oon laittanut merkille, että tosi moni hehkuttaa aina nimenomaan torstaita.

13 kommenttia:

  1. Oma lempipäivä on -yllätysyllätys- torstai!:D Torstaisin on harrastuksen puolesta kaikkein parhaimmat treenit, joista saa kotiutua rättiväsyneenä ja kaikkensa antaneena, aah!<3

    VastaaPoista
  2. Mä katoin heti ekana tota kuvaa et sun hauis ois nimenomaan kasvanu :D

    Ootko muuten keksiny ratkasua sun habatreenin toispuoloisuuteen? Mä oon nyt yrittäny alottaa aina vasuril sen ainaisen oikeen sijaan tai ainakin aina sillon ku muistan :D Mut kyl toi vasuri on ärsyttävästi heikompi. Tuntuu et joutuu lopettaa oikean treenaamista kesken, kun toistoja vois välillä mennä jopa tuplasti vasuriin verrattuna. Vaikeeta on :D

    Ja torstai on paras (treeni)päivä! <3 Joka päivä vois olla torstai.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt oli sitä pumppia. :D Ja valaistus oli kanssa aika hyvä. :')

      En mä oo keksinyt apua mun habojen erilaisuuksiin. :/ Kun se ongelma on se, että heikompi on isompi ja vahvempi on pienempi. :D Ei sitä voi millään tasoittaa mitenkään, en mä kestä! Nii. Että olen sitte vaan ihan toispuoleinen. :D Yhyy.

      Torstaissa on selkeesti parhautta!

      Poista
  3. Lempparipäivä on ehkä sunnuntai. Silloin juoksen aina pitkän lenkin ja yleensä saa olla koko päivän kotona ja puuhastella kaikkea kivaa ihan rauhassa. Paras arkipäivä on aina se kun pääsee ennen työpäivää uimahalliin polskimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa kivalle sunnuntaille! Ja aamupolskimiset kanssa. :)

      Poista
  4. Asiallisesti pullisteltu!
    Mulle torstai on jostain syystä treenipäivien maanantai, ja siksi monesti lepopäivä (tietty fiksumpi vois ajatella, että jos edellisestä lepopäivästä on viikko, ei ihme, että väsyttää ja ihan hyväkin pitää se lepopäivä).

    Paras treenipäivä vois olla vaikka perjantai, että se ois ehkä sitten mun treenipäivien perjantai. Eh...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asialliset kiitokset!
      HHMMMMMHH.. Mikähän on mun maanantai?! Mä ponderoin tätä.
      Hei sulla on tänään treenipäivien perjantai -perjantai! Mahtavaa!

      Poista
  5. Toi sun HR on kyllä varsin mielenkiintoinen. Kuinka hemmetissä saat noin tasasesti sykkeen nousemaan noin pitkällä aikavälillä, ilman merkittäviä laskuja. Toisaalta superina tehdessä se menee noin, mut ainakin mulle PT neuvo et superina ja välissä 2min palautustauko. Minulla se tauko näkyy heti sykkeessä <100.

    Torstait kunniaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se voi selittää, että kyseessä on tosiaan crossailun HR. :P

      Poista
  6. Oi, siis kylkikipu on jotain mitä aina oikein TOIVON! :D
    Ja tosissaan saa kyllä sellaset "sweat baby sweat"-treenit aikaseks crossarilla kun ottaa ne käsihommelit mukaan. ;)
    Torstai on kyllä jotenkin makee päivä, ehkä se että viikko on jo yli puolen välin ja viikonloppu häämöttää, muttei kuitenkaan ihan vielä oo.. :D Haha! Mun lemppari on ehkä torstai tai perjantai.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikein tiedä missä tämä kylkikipu oli kun se tuntui enemmän selän puolella, eikä edes kovin alhaalla?! No kivaa kuitenkin. :D
      Sweat baby sweat -treenit tuli crossarilla tälläkin kertaa ilman niitä käsihommeleita. ;)
      Mulle ei oikein noi torstain ja viikonlopun etäisyydetkään olla syynä, kun viikonloppu oli viimeksi kaksi viikkoa sitten enkä mä tiedä ootanko sitä nytkään mitenkään ihmeellä fiiliksellä. :O Se on siis mulle vaan Torstain Taika. :D Mut jee, sulla on kaksi lempparia putkeen!! :)

      Poista
  7. Uumama, mäkin katoin kyllä heti ekaksi, et onpas hauikset kasvanu, haha! Ihana <3:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D No kyllä mä tykkäisin, jos ne oiski vähän kasvaneet! :) Ei mää tiiä onko! Ehkä. Ehkä ei. No eilen oli ainakin hetken aikaa isommat kun ennen :D <3

      Poista